رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

محصول خانگی را جایگزین صنعتی کنید

  • کد خبر: ۴۱۶۵۰
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
محصول خانگی را جایگزین صنعتی کنید
با ماشینی شدن زندگی، آب لیمو هم از قافله عقب نماند و نوع صنعتی اش وارد خانه ما ایرانی‌ها شد. بعد هم کاشف به عمل آمد که برخی تولیدکنندگان سودجو درصدی آب لیموی طبیعی را با جوهرلیمو یا اسیدسیتریک، رنگ‌های خوراکی و آب مخلوط می‌کنند و به جای آب لیموی خالص دست مردم می‌دهند.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ آب لیمو یکی از چاشنی‌های پرکاربرد و پرطرف دار ایرانی است که در کنار خواص بی شماری که دارد، طعمی عالی هم به غذا‌ها و سالاد‌ها می‌دهد. برای همین، ما ایرانی‌ها از قدیم الایام، شهریور که از نیمه می‌گذشت، بساط آب لیموگیری را در خانه هایمان پهن و ذخیره یک سال خانوار را تهیه می‌کردیم.
 
با ماشینی شدن زندگی، آب لیمو هم از قافله عقب نماند و نوع صنعتی اش وارد خانه ما ایرانی‌ها شد. بعد هم کاشف به عمل آمد که برخی تولیدکنندگان سودجو درصدی آب لیموی طبیعی را با جوهرلیمو یا اسیدسیتریک، رنگ‌های خوراکی و آب مخلوط می‌کنند و به جای آب لیموی خالص دست مردم می‌دهند. استفاد ه از صمغ، کاه، پوست لیمو، جوهرلیمو و مواد نگهد ارند ه نیز از انواع دیگر تقلب د ر تهیه این محصول بود که باعث نگرانی زیاد مردم شد. البته هنوز هم کم وبیش چنین تقلب‌های وجود دارد. برای همین، یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تهیه آب لیمو همچنان خرید لیمو و گرفتن آب آن در خانه است. اگر فکر می‌کنید این کار سخت است و حتما به امکاناتی مانند دستگاه آب میوه گیری نیاز دارد، باید بگوییم اینطور نیست. از این رو، در ستون «مقرون به صرفه» این هفته می‌خواهیم روشی بی دردسر و البته ارزان برای این کار به شما معرفی کنیم.
 
 

در بازار چه خبر است؟

برای تهیه آب لیمو می‌توانید به چند روش عمل کنید: اول، لیموی تازه را از بازار بخرید و درخانه آبش را بگیرد که در این صورت، دست کم به یک آب لیموگیر دستی نیاز دارید. دوم، لیمو را از فروشگاه‌های آب لیموگیری بخرید و همان جا بدهید آبش را بگیرند. سوم، بی دردسر آب لیموی صنعتی بخرید که به سلامتش اعتماد چندانی نیست.
 
محصول خانگی را جایگزین صنعتی کنید
نکته: قیمت هر کیلو لیمو در بازار ۱۵-۱۳ هزار تومان است، ولی اگر چند نفر با هم جمع شوید و لیموی موردنیازتان را از میدان بار بخرید، تا ۲۵ درصد در قیمت خریدتان صرفه جویی خواهد شد.
 
نکته: اگر لیمو‌هایی که می‌خرید آبدار و تازه باشد، هر ۱۰ کیلوی آن بین ۶ تا ۵/۶ لیتر آب لیمو می‌دهد.
 
نکته: اگر لیمو را از آب لیموگیری‌ها بخرید، گرفتن آب آن رایگان است، ولی اگر لیمو را فقط برای گرفتن آب به فروشگاه‌های آب لیموگیری ببرید، باید برای هر کیلو ۱۰۰۰ تومان دستمزد بپردازید.
 
 

بهترین روش کدام است؟

اگر بخواهید خودتان آب لیمو را در خانه بگیرید کمی دردسر دارد. با وجود این، سالم و مطمئن‌ترین روش است. اگر هم در حجم بالا باشد که به صرفه‌ترین روش برای شما خواهد بود. اما اگر بخواهید لیمو را از فروشگاه‌های آب لیموگیری بخرید، باید تابع کیفیت و قیمت لیمو‌های آن فروشگاه باشید. با وجود این، هیچ دردسری نخواهید داشت. کافی است میزان آب لیموی درخواستی تان را به فروشنده بگویید و او روبه روی خود شما تمام کار را انجام بدهد. در ضمن، در این فروشگاه‌ها آب لیموی آماده هم به فروش می‌رسد که ما خریدش را توصیه نمی‌کنیم، اما اگر به هردلیلی می‌خواهید آب لیموی صنعتی بخرید، بهتر است از همین محصولات آماده در این فروشگاه‌ها استفاده کنید. آب لیمو‌های صنعتی حتی اگر برند شناخته شده و مطمئنی باشند، باز کیفیت محصولات خانگی را نخواهند داشت.
 
نکته: اگر می‌خواهید رنگ آب لیموی شما تیره و کدر نشود، آن را درون ظروف شیشه‌ای تیره نگهداری کنید.
 
نکته: برخی از انواع لیمو آب روشنی دارند و تا یک سال هم تغییر رنگ نمی‌دهند. برخی هم تیره ترند و پس از مدتی کدر می‌شوند.
 
نکته: بیشتر آب لیمو‌های خانگی بعد از ته نشین شدن پالپ لیمو، به ۲ قسمت کاملا مجزا تقسیم می‌شوند در حالی که آب لیمو‌های صنعتی همیشه یک رنگ و یکدست هستند.
 
نکته: معمولا آب لیمو‌های صنعتی ته نشین ندارند. اگر هم درصدی ته نشین داشته باشند، فقط برای جلب نظر مشتری به آن پالپ لیمو اضافه می‌کنند. بنابراین، داشتن پالپ یا دُرد (خرده‌های لیمو) داخل آب لیمو نشانه طبیعی بودن آن نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->